Service | 1 timme och 47 minuter
Motsvarar 1 dag lärarledd utbildning
Förbättra din förmåga att hantera klagomål med vår grundkurs i klagomålshantering online. Du får lära dig effektiva strategier och tekniker. Börja din online utbildning idag!
Varje missnöjd kund är en möjlighet att bygga livslånga lönsamma kundrelationer. Människor dras lätt med av känslor och din kommunikativa förmåga att få kunden att känna sig sedd och tagen på allvar avgör om du tappar kunder eller ökar lönsamheten.
I den här utbildningen får du lära dig att hantera klagomål professionellt och att bygga relation till kunden.
Relevanta nyckelord:Klagomålshantering, Kundhantering, Kommunikation, Service, Kundbemötande, Konflikthantering, Feedback, Coaching
Publicerad: 2014-03-05
Utbildare Christer Isehag introducerar utbildningens innehåll och upplägg.
Längd: 19 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)I delkursen utbildas vi i hur kunden ser på sin situation och sina rättigheter.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)
I delkursen får vi lära oss förstå klagomålens fyra olika former av stadier.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 12 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)
Christer Isehag har precis lärt oss att vi ska se alla former av klagomål som feedback och utvecklar i detta delmoment vår förmåga att få alla kunder att vilka ha samsyn med oss.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)
Ofta upplever vi att kunden blev mycket arg för något som vi själva upplever som så litet.
I delkursen får vi lära oss nyanser i klagomålshantering som avgör om kunden blir nöjd eller ännu argare.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 10 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)
Förmågan att få upprörda kunder att bli lugna är avgörande för att samtalet ska gå väl och för att kunden på sikt ska bli nöjd.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 15 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)
Christer Isehag utbildar oss i konsten att själva skapa oss ett sinnestillstånd som gör att vi kan bemöta kunden väl.
Att dras med av känslor och reagera på det kunden säger kan skapa konflikt om vi inte behärskar förmångan att hålla oss lugna och kloka.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 19 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)
I delkursen utbildar Christer Isehag oss i vad vi bör göra för att samma klagomål inte ska upprepas av någon annan kund framöver.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)
Christer Isehag summerar utbildningen och går igenom de viktigaste punkterna.
Utbildare: Christer Isehag
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 47 minuter)
Det finns inget kursmaterial till denna utbildning.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Isehag inspiration är specialist på sambandet mellan service, bemötande, konflikthantering och hur säljfrämjande relationer växer fram. Företaget utbildar taxiverksamhet, kundtjänster och supportpersonal till att skapa nöjdare kunder, ett stressfriare arbetsklimat och ökad lönsamhet.
Christer Isehag var verksam som säljare och säljchef innan han fördjupade sig i service och relationsbyggande. Christers specialitet är utbildningar som matchar kundvård, kommunikation och service med ledningens önskemål om att få en säljfrämjande personalstyrka.
Många har gått hans utbildningar hos Hjärtum Utbildningar, TPT Sälj och ledarutveckling eller hos något annat känt utbildningsföretag där Christer verkar.
Läs merDöljUtbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Utbildningen Klagomålshantering - Grundkurs har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Klagomålshantering - Grundkurs och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Klagomålshantering - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Klagomålshantering - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in